Search

טיול להר האולימפוס והכפרים למרגלותיו

הר האולימפוס נמצא במחוז תסליה הוא ההר הגבוה ביותר ביוון, כשפסגתו, Mytikas, מגיעה ל-2,918 מטר (9,573 רגל). האולימפוס ידוע בשל חשיבותו המיתולוגית וכן בזכות היסטורית עשירה ומפוארת. על פי המיתולוגיה היוונית ההר הוא ביתם של האלים היווניים הקדמוניים, כולל זאוס, הרה ופוסידון, מה שהופך אותו לאתר מיתולוגי מרכזי. ההר מאופיין בחי וצומח מגוונים, עם מינים רבים שאופייניים לאזור. הר האולימפוס, שהוכרז כפארק לאומי בשנת 1938, מושך אליו חובבי טבע רבים מדי שנה. המורשת התרבותית והטבע המיוחד והמגוון הפכו אותו לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. האולימפוס ידוע במסלולי הליכה בדרגות קושי שונות שמושכים אליו טיילים מכל העולם. למרגלות האולימפוס פזורים כפרים ציורים מפלי מים ואתרים ארכיאולוגים חשובים.

מה בתוכנית?

איסוף בבוקר מהמלונות המרכזיים או מנקודות מפגש במרכז העיר.

נבקר במפלים – מסלול הליכה קצר (מתאים גם למשפחות עם ילדים) המפלים הם שני מפלים יפיפיים  למרגלות הר האולימפוס שזורמים כל השנה וצונחים לתוך בריכות מים ציוריות וקרות להפליא, רענון אמיתי בימים חמים. מדובר במסלול קצרצר – כ 250מטר. המסלול קל  מתאים לכל המשפחה, גם לילדים קטנים.

ניסע לעיירה הציורית והעתיקה ליטוחורו לעיירה ליטוחורו היסטוריה ארוכה. בעידן המיתולוגי האמינו שזהו ביתו של האל דיוניסוס, אל היין והחגיגה. כיום, במקום יש קהילה המונה אוכלוסייה של כ-1200 איש. ליטוחורו מהווה יעד תיירות פופולרי. מבקרים רבים מגיעים לגלות את היופי והטבע של האזור. יש הרבה דברים לראות ולעשות באזור ליטוחורו, טיולים וטיפוס בהרים, ביקור בחופים ובמפרצונים היפים שלאורך קו החוף והאתרים ההיסטוריים בעיירה. כמו כן יש  בעיירה מוזיאונים, גלריות ומרכזי תרבות, המציגים את ההיסטוריה והתרבות המקומית.ליטוחורו היא עיירה מקסימה וציורית המציעה טבע עשיר, היסטוריה, תרבות, ומטבח מקומי טעים. זהו יעד מומלץ למי שרוצה לחוות את האווירה של הכפרים היווניים.

משם נמשיך אל הכפר היפיפה פליאוס פנדלימונאס
הכפר פליאוס בכניסה לכפר יש חניה מסודרת ומשם נכנסים אל הכפר ברגל. הכפר בנוי סמטאות צרות המחברות בין בתי האבן. בכפר כיכר המרכזית ובה חנויות שונות, בתי קפה טברנות וכנסיה. הכפר הוקם במאה ה 14 ויושב ברציפות עד מלחמת העולם השנייה ואז ננטש לחלוטין. בשנת 2000 החליטה הממשלה לשקם את המקום ולהפוך אותו למה שהוא היום, קסם שמושך המוני מטיילים ובצדק.

נסיים בריביירת האולימפוס, רצועת החוף של קטריני משגעת ביופייה. נבקר בטיילת של קטריני שם תוכלו לשוטט בין הדוכנים והחנויות הרבות, לשבת לקפה או בירה באחת המסעדות הברים או בבתי הקפה הפזורים לאורך החוף.

במשך הטיול נעצור לקפה ארוחה קלה/ארוחת צוהריים.

עלות הטיול

  • 70 יורו לאדם.

הערות

  • משך הטיול כ-8 שעות.
  • המדריך דובר עברית.
  • יתכנו שינויים במסלול בהתאם לשיקול דעתו של המדריך.
  • המחיר אינו כולל ארוחות והוצאות אישיות.

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
עוד בנושא
טיול לווריה וורגינה ונאוסה

העיר ווריה ופסיפסים נדירים. בווריה חיים כ – 70 אלף תושבים והיא עיר נקיה ומטופחת שנעים מאוד לבקר בה במרכזה יש בתי קפה, מסעדות, וחנויות לרוב. שם העיר ניתן לה

קרא עוד >>
טיול נפלא בלב נופיה הקסומים של יוון

טיול למטאורה ביוון, השוכן בנופים הקסומים של מרכז היבשת, עומד כעדות לכוחו המעורר יראת כבוד של הטבע וכושר ההמצאה האנושי. עמודי הסלע הנישאים, עטורי מנזרים שנראים כמתריסים בכוח המשיכה, מושכים

קרא עוד >>
טברנה יוונית
חלקידיקי יוון – גן עדן ידידותי למשפחות

חופים ידידותיים למשפחות חופשה קסומה למשפחות, יוון חלקידיקי עם ילדים, השילוב הכובש של חופים בתוליים, כפרים ציוריים, היסטוריה עשירה ושפע של פעילויות ידידותיות לילדים, חלקידיקי מציעה יעד אידיאלי לחופשה משפחתית

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: