חיפוש

טיול למעיינות פוזאר ומפלי אדסה

פוזאר לוטראקי

אתר מרחצאות תרמיים מינרליים מן המפורסמים והפופולריים ביוון. המים נובעים בטמפרטורה של 37 מעלות ומשמשים לטיפולי ספא ובריאות.

במרחק של כשעה וחצי נסיעה מסלוניקי, בלב טבע פראי וירוק נגלה את מעיינות פוזאר, אתר מרחצאות ייחודי שאהוב על היוונים והתיירים כאחד. המעיינות החמים של פוזאר נמצאים בגובה של כ-400 מטרים והם נוצרים ממי גשם המחלחלים לעומק האדמה, שם המים מתחממים, עולים בהדרגה לפני הקרקע ובדרכם סופחים מהאדמה העשירה מינרלים רבים. ייחודם של מרחצאות פוזאר טמון בזרימה של המעיינות החמים לצד תוואי הנחל הקר. למעיינות חמים של פוזאר טמפרטורה קבועה של 37 מעלות צלזיוס, המים נושאים בתוכם מינרלים מן האדמה, מיחסים למים גדושי המינרלים סגולות ריפוי לדלקות מפרקים, ניקוי הכליות, טיהור העור, מערכת הדם ולתחושת הבריאות הכללית. במקום יש תאים לשמירת חפצים מלתחות ומקלחות מסודרות.

מפלי אדסה

המפלים הגדולים ביוון ובבלקן כולו. מערכת של 11 מפלים. במקום שביל הליכה מיוחד שעובר מאחורי המפל הגדול. מהאתר נשקף נוף פנורמי מרהיב על כל הסביבה.

מפלי אדסה נמצאים במרחק של כשעה וחצי נסיעה מערבה מהעיר סלוניקי. האטרקציה המרכזית באדסה היא מפלי המים המרשימים.  הגישה אל המפלים נוחה ומסודרת, באזור נמצאות כמה מסעדות וחנויות מזכרות לתיירים, משם נצא מסלול הליכה מסודר ונח. ההליכה נינוחה ולא קשה במיוחד, יורדים בשביל מרוצף כשזרימת המים מלווה אותנו מכל עבר. השביל מוביל אל המפל הגדול והמרשים, ושביל הגישה מוביל גם אל מתחת למפל, כך שתוכלו להתרשם מהזרימה ממש מהצד הפנימי של המפל, ולהנות מחוויה יוצאת דופן. מלבד המפל הגדול והמפורסם המצוי ליד גרם המדרגות הראשי היורד מטה, יש עוד מספר מפלים גדולים למדי המצויים בחלק התחתון של המפל הראשי.  העיר אדסה עצמה היא עיר נעימה וברכז העיר יש בתי קפה וכמה ומסעדות טובות. לצידי הרחובות בעיר אפשר לראות את נתיבי המים הזורמים שמתרכזים למפל הגדול ועוד מספר מפלים קטנים יותר.

מה בתוכנית?

איסוף בבוקר מהמלונות המרכזיים או מנקודות מפגש במרכז העיר.

נצא מהעיר מערבה לכיוון העיר החרבה פלה, שהייתה בירתה של מקדוניה הקדומה. ניסע בתוך "חגורת הכותנה", האזור שבו גדלה רוב הכותנה היוונית המשובחת. נגיע לאזור הררי ונעבור בין הכפרים. נמשיך לאזור המעיינות בפוזאר ולאחר הליכה קצרה נטבול בבריכות הטרמיות. משם ניסע לאדסה ונבקר בעיירה ובמפלים הגדולים. נטייל באזור התעשיה הישן שהפך למרכז אומנים עם בתי קפה, מסעדות וחנויות שבהן האומנים מציגים את יצירותיהם. האזור ממוקם על צוק שמשקיף על נוף מרהיב.

נשב לארוחת צוהריים ונטייל בגנים היפיפיים שעל המצוק.

יום של טיול קסום.

עלות הטיול

  • 70 יורו לאדם.

פרטים נוספים

  • יש צורך בהרשמה מראש.
  • מומלץ להביא בגד ים, מגבת, כפכפים וכו'.
  • משך הטיול כ-8 שעות.
  • המדריך דובר עברית
  • המחיר אינו כולל ארוחות והוצאות אישיות.
  • יתכנו שינויים במסלול בהתאם לשיקול דעתו של המדריך.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
עוד בנושא
טיול מאורגן לאתונה
טיול מאורגן

טיול מאורגן מציע אין ספור יתרונות טיולים מאורגנים מבטלים את הלחץ של תכנון מסלול מאפס. מארגני נסיעות מנוסים מתכננים בקפידה את לוח הזמנים, ומבטיחים שהמשתתפים מנצלים את הזמן שלהם בכל

קרא עוד >>
טרק האולימפוס
טיול לסלוניקי

סלוניקי – מארג של היסטוריה עתיקה ומודרניות תוססת סלוניקי, השוכנת על החופים הצפוניים של הים האגאי, ניצבת העיר התוססת ושוזרת יחד מארג עשיר של היסטוריה, תרבות ומודרנה. סלוניקי הייתה צומת

קרא עוד >>
סיור בעקבות יהדות סלוניקי

יהדות סלוניקי הייתה אחת מקהילות היהודיות הגדולות והמפוארות ביוון וברומאניה, היהודים בסלוניקי היו מגוונים מבחינה תרבותית ודתית, יהדות סלוניקי נבעה מתוך קהילות ספרדיות, סלובניות, יווניות, יוגוסלביות ועוד… במאה ה-19 ובראשית

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: