חיפוש

אוכל רחוב בסלוניקי

בלב הסצנה הקולינרית של סלוניקי נמצאת תרבות אוכל הרחוב. משיפודי סופלאקי רוחשים, גלגלי גירוס מסוגים שונים ועד מאפי בוגטסה ארומטיים. ברחובות העיר תפגשו ניחוחות ומראות מגרים של מאכלים יווניים מסורתיים, כל ביס מספר סיפור המשקף מאות שנים של השפעות תרבותיות ומסורות קולינריות שעברו במשך דורות.

גירוס

הגרסה המקומית לשווארמה, דוכני גירוס תוכלו למצוא בלא מעט רחובות בעיר ורובם מגישים מנות ראויות.

אחת המנות הכי טעימות שתמצאו בסלוניקי היא הגירוס, הגרסה המקומית לשווארמה שלנו. הבשר יהיה עשוי לרוב מבשר עוף או מבשר חזיר, בצק הלאפה יהיה קריספי הרבה יותר ממה שאנו מכירים והתוספות האהובות ופופולרית הן ציזיקי,  עגבנייה, בצל ,חרדל וצ'יפס.

בלב הסצנה הקולינרית של סלוניקי נמצאת תרבות אוכל הרחוב . משיפודי סופלאקי רוחשים, גלגלי גירוס מסוגים שונים ועד מאפי בוגטסה ארומטיים, ברחובות העיר תפגשו ניחוחות ומראות מגרים של מאכלים יווניים מסורתיים. כל ביס מספר סיפור, המשקף מאות שנים של השפעות תרבותיות ומסורות קולינריות שעברו במשך דורות רבים.

בוגצה

עוגת פילו וניל שמיוחדת לעיר לסלוניקי.

זוהי עוגת שכבות המורכבת מפילו דק ופריך הנעשה במקום עם מילויים שונים. הבוגצה המסורתית ה הוגשה בארוחת הבוקר, אך כיום ניתן למצוא בוגצה בבתי המאפה הרבים בעיר בכל שעות היום. המאפה המסורתי המקורי מוגש עם שמנת מתוקה ואבקת סוכר מלמעלה, אך ברחבי העיר תגלו גרסאות טעימות לא פחות – עם גבינה, תרד או בשר.

קולורי

הבייגלה היווני.

הקולורי נמכר בכל פינת רחוב ביוון, כבר בביס הראשון תתמכרו למאפה העממי הלכאורה פשוט. הקולורי המלוח מתוק כשהוא חם וטרי הפך בעיני לנשנוש מנצח במהלך השיטוט בעיר.

ספנקופיטה/ספנקוטירופיטה

הבורקס היווני.

פשטידה מסורתית שתוכלו למצוא במאפיות והדוכנים הרבים הפזורים ברחבי סלוניקי. המאפה מורכב מבצק פילו עדין שממולא בגבינת פטה, או בגבינות עם תרד, הספנקופיטה נהדר לארוחת בוקר ובכלל.

סופלקי

שיפודים בפיתה.

הסופלקי מזכיר מאוד את השיפודים שלנו, וכמותם – גם הוא נאכל בפיתה, עם ירקות וצ'יפס ההבדל המרכזי הוא  בפיתה השונה ובתיבול הבשר המבוסס על שום, לימון ואורגנו.

טריגונה

קינוח שמיוחד לצפון יוון ולעיר סלוניקי.

את הטריגונה תפגשו בכל קרן רחוב בעיר, קונוס מבצק פילו שבסיסו חמאה וסוכר וממולא בקרם פטיסייר. תיקחו זריקת אינסולין מפני שאחרי הטריגונוה הראשונה לא תוכלו לעצור.

לוקומאדס

הסופגניה היוונית.

מעין סופגניות עגולות קטנות בגודל כדור פינגפונג בערך פריכות מבחוץ ורכות מבפנים טבולות בדבש.

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
עוד בנושא
טיול לחצי האי חלקידיקי

חצי האי חלקידיקי ממוקם בצפון מזרח יוון, שילוב של טבע, ים, חופים לבנים, יערות אורן, כפרי דייגים,  מנזרים והמון יופי. חצי האי מורכב מ 3 אצבעות הנשלחות אל תוך הים,

קרא עוד >>
טיול למעיינות פוזאר ומפלי אדסה

פוזאר לוטראקי אתר מרחצאות תרמיים מינרליים מן המפורסמים והפופולריים ביוון. המים נובעים בטמפרטורה של 37 מעלות ומשמשים לטיפולי ספא ובריאות. במרחק של כשעה וחצי נסיעה מסלוניקי, בלב טבע פראי וירוק

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: