חיפוש

בתי הכנסת בסלוניקי

בית הכנסת מונוסטיר

בית הכנסת מונאסטיר, שנבנה ב-1927, מעיד על הנוכחות היהודית התוססת ששגשגה בעבר בסלוניקי. העיר הייתה כור היתוך של תרבויות ודתות מגוונות, עם אוכלוסייה יהודית משמעותית. למעשה, לפני מלחמת העולם השנייה כונתה סלוניקי פעמים רבות "ירושלים של הבלקן" בשל הקהילה היהודית הגדולה שבה והשפעתה על ציווין העיר.

הארכיטקטורה של בית הכנסת מונאסטיר היא שילוב של השפעות שונות, המשקפות את האופי האקלקטי של המבנים ההיסטוריים של סלוניקי. במהלך הכיבוש הנאצי במלחמת העולם השנייה, לא נגרם לבית הכנסת כמו לבתי כנסת רבים אחרים בעיר נזק משמעותי, משום שהוא שימש כמטה של הצלב האדום. ב 1978 ניזוק בית הכנסת ברעידת אדמה ולאחר מכן שופץ ע"י הממשלה.

האוכלוסייה היהודית בסלוניקי חוותה אבדות הרסניות, כאשר חברי קהילה רבים נספו במחנות ריכוז. למרות הפרק האפל הזה בהיסטוריה, בית הכנסת מונוסטיר החזיק מעמד כסמל לחוסן ותקווה. בשנים האחרונות בית הכנסת שוקם ושופץ כחלק מהמאמץ להבטיח שהדורות הבאים יוכלו לזכור ולהתחבר למורשת היהודית העשירה של סלוניקי. כיום בית הכנסת משמש כמוזיאון וכעדות לחיי הקהילה היהודית הענפה שהייתה בעיר ופתוח לביקור קהל במשך השבוע אך לא בשבת.

כיום בית הכנסת נפתח לתפילה ביום כיפור ומדי פעם נערכים בו אירועים של הקהילה היהודית.

כתובת: רחוב Syggrou 35

בית הכנסת יד לזיכרון

בית הכנסת "יד לזכרון" נפתח ב-1984 לזכר קורבנות השואה. בית הכנסת שוכן בבנין משרדי הקהילה היהודית הנמצא בסמוך לשוק הפרחים, מול הכניסה לשוק מודיאנו המשופץ. עקב סידורי הבטחון, יש צורך בהצגת דרכון על מנת להיכנס לבניין. במקום מתקיימת תפילה מידי יום.

כתובת: רחוב Vasileos Irakleiou 26

בית חבד

בית חב"ד שוכן במלון אסטוריה מציע מסעדה כשרה הפועלת בחודשי הקיץ מרץ-אוקטובר בשעות: 14:00-22:00 וכן מארח ארוחות חג מיוחדות.

מידע נוסף אפשר למצוא באתר בית חבד – https://www.jewishthessaloniki.com/?lang=henhsg

כתובת: Salaminos 9, Astoria Hotel

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
עוד בנושא
בתי הכנסת בסלוניקי

בית הכנסת מונוסטיר בית הכנסת מונאסטיר, שנבנה ב-1927, מעיד על הנוכחות היהודית התוססת ששגשגה בעבר בסלוניקי. העיר הייתה כור היתוך של תרבויות ודתות מגוונות, עם אוכלוסייה יהודית משמעותית. למעשה, לפני

קרא עוד >>
יום טיול מחוץ לסלוניקי
שווקים בסלוניקי

סלוניקי מתגאה בסצנת שווקים תוססת ומגוונת המשקפת את המורשת התרבותית העשירה שלה. השווקים מודיאנו, קפאני ואללי והשוק הביזנטי הממוקמים במרכז העיר, מציעים חגיגה של דוכנים עמוסי תוצרת טרייה, זיתים, וגבינת

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: