חיפוש

טיולים מומלצים מחוץ לסלוניקי

מנזרי מטאורה

מטאורה אחד מפלאי תבל שהוכרז כאתר מורשת עולמית ע"י אונסקו – המנזרים התלויים של מטאורה הינם פנינה ייחודית בלב ליבה של יוון. נפלאות הגאולוגיה גרמו לכך שבמשך אלפי שנים נשחקו ההרים והותירו אחריהם עמודי סלע יפהפיים, על סלעים אלו בנו נזירים יוונים אורתודוקסים מנזרים כהגנה מפני הפולשים. כיום, מנזרי מטאורה הם מאתרי התיירות האטרקטיביים ביותר ביוון. מדובר באטרקציה פופולרית שהופכת את הביקור במקום לטיול חובה עבור כל תייר שמגיע ליוון.

למטאורה ניתן להגיע ברכב שכור או בטיול מאורגן שיוצא לרוב מאתונה או מסלוניקי.

מעיינות לוטראקי פוזאר

במרחק של כשעה וחצי נסיעה מסלוניקי, מוקפים מפלים טבעיים וצמחיית פרא ירוקה וצפופה, שוכנים מעיינות פוזאר אתר פופולארי בקרב התיירים והמקומיים. המעיינות החמים של פוזאר נמצאים בגובה של כ-400 מטרים והם נוצרים ממי גשם המחלחלים לעומק האדמה, שם מתחממים, עולים בהדרגה לפני הקרקע ומתעשרים במינרלים. ייחודם של מרחצאות פוזאר טמון בקרבה של המעיינות החמים וזרימת הנחל הקר זה לצד לזה. למעיינות חמים של פוזאר טמפרטורה קבועה של 37 מעלות צלזיוס, המים נושאים בתוכם מינרלים מן האדמה. מיחסים למים רוויי המינרלים סגולות ריפוי לדלקות מפרקים, ניקוי הכליות, טיהור העור ומערכת הדם. במקום יש מלתחות ומקלחות מסודרות, כדאי להביא מגבת, חלוק וכפכפי גומי.

כדאי ומומלץ לשלב עם הטיול למעיינות פוזאר עם טיול למפלי אדסה שנמצאים במרחק נסיעה של כ-40 דקות.

למעיינות פוזאר ניתן להגיע בתחבורה ציבורית ברכב שכור או בטיול מאורגן עם מדריך דובר עברית.

מפלי אדסה

מפלי אדסה נמצאים במרחק של כשעה וחצי נסיעה מערבה מהעיר סלוניקי. האטרקציה המרכזית באדסה היא מפלי המים המרשימים. הגישה אל המפלים נוחה ומסודרת, באזור נמצאות כמה מסעדות וחנויות מזכרות לתיירים, משם נצא מסלול הליכה מסודר ונח. ההליכה נינוחה ולא קשה במיוחד, יורדים בשביל מרוצף כשזרימת המים מלווה אותנו מכל עבר. השביל מוביל אל המפל הגדול והמרשים, ושביל הגישה מוביל גם אל מתחת למפל, כך שתוכלו להתרשם מהזרימה ממש מהצד הפנימי של המפל, ולהנות מחוויה יוצאת דופן. מלבד המפל הגדול והמפורסם המצוי ליד גרם המדרגות הראשי היורד מטה, יש עוד מספר מפלים גדולים למדי המצויים בחלק התחתון של המפל הראשי. העיר אדסה עצמה היא עיר נעימה וברכז העיר יש בתי קפה ומסעדות טובות. לצידי הרחובות בעיר אפשר לראות את נתיבי המים הזורמים שמתרכזים למפל הגדול ועוד מספר מפלים קטנים יותר.

כדאי ומומלץ לשלב עם הטיול למפלי אדסה עם טיול למעיינות פוזאר שנמצאים במרחק נסיעה של כ-40 דקות.

למפלי אדסה ניתן להגיע בתחבורה ציבורית ברכב שכור או בטיול מאורגן עם מדריך דובר עברית.

הכפרים למרגלות הר האולימפוס והאטרקציות באזור

הר האולימפוס הוא ההר הגבוה ביותר ביוון. הוא נמצא במחוז תסליה, גובהו 2917 מ'. על פי המיתולוגיה היוונית, ההר הוא מקום משכנם של שנים עשר האלים האולימפיים. האולימפוס ידוע במסלולי הליכה ברמות קושי שונות שמושכים אליו טיילים מכל העולם. למרגלות האולימפוס פזורים כפרים ציורים מפלי מים ואתרים ארכיאולוגים.

העיירה ליטוחורו

לעיירה ליטוחורו היסטוריה ארוכה. בעידן המיתולוגי האמינו שזהו ביתו של האל דיוניסוס, אל היין והחגיגה. כיום, במקום יש קהילה המונה אוכלוסייה של כ-12,000 איש. ליטוחורו מהווה יעד תיירות פופולרי. מבקרים רבים מגיעים לגלות את היופי והטבע של האזור. יש הרבה דברים לראות ולעשות באזור ליטוחורו, טיולים וטיפוס בהרים, ביקור בחופים ובמפרצונים היפים שלאורך קו החוף והאתרים ההיסטוריים בעיירה. כמו כן, יש בעיירה מוזיאונים, גלריות ומרכזי תרבות, המציגים את ההיסטוריה והתרבות המקומית.

ליטוחורו היא עיירה מקסימה וציורית המציעה טבע עשיר, היסטוריה, תרבות, ומטבח מקומי טעים. זהו יעד מומלץ למי שרוצה לחוות את אווירת הכפר היווני.

לעיירה ליטוחורו הכי נוח להגיע עם רכב שכור או עם טיול מאורגן.

פלאוס פנדלימונאס

הכפר פליאוס פנדלימונאס שוכן בסביבה טבעית מוקף יערות ומטעיםומשקיף על נוף מהפנט.

בכניסה לכפר יש חניה מסודרת ומשם נכנסים אל הכפר ברגל. הכפר בנוי סמטאות צרות המחברות בין בתי האבן. בכפר כיכר המרכזית ובה חנויות שמוכרות מזכרות לתיירים, כמה , בתי קפה וכנסיה. הכפר מתפקד כמוקד תיירות ומתגוררים בו מעטים שמתחזקים את חנויות התיירים הטברנות בתי הקפה והצימרים. הכפר הוקם במאה ה-14 ויושב ברציפות עד מלחמת העולם השנייה ואז ננטש לחלוטין. בשנת 2000 החליטה הממשלה לשקם את המקום ולהפוך אותו למה שבוא היום, קסם תיירותי שמושך המוני מטיילים ובצדק.

לכפר פליאוס פנדלימונאס הכי נוח להגיע עם רכב שכור או בטיול מאורגן עם מדריך דובר עברית.

מפלי אורליה

איך מגיעים למפלי אורליה? מנווטים ל-Orlias Waterfalls בגוגל מפס חונים בצד הדרך בעיקול החד בכביש (תזהו רכבים נוספים שחונים לאורך העיקול), והולכים בשביל שיוצא ממש באמצע העיקול (השביל ברור מאוד, קשה לפספס אותו). מפלי אורליה (Orlias Waterfalls) הם שני מפלים יפיפיים למרגלות הר האולימפוס שזורמים כל השנה וצונחים לתוך בריכות מים ציוריות וקרות להפליא רענון אמיתי בימים חמים. מדובר במסלול קצרצר – כ-250 מטר. המסלול קל  מתאים לכל המשפחה, גם לילדים קטנים.

מהחנייה מתחיל מסלול קווי נוסף (הלוך-חזור) שנקרא 'הסלע האדום' Red Rock המסלול מתחיל ממש משמאל למסלול הקל ותזהו אותו לפי המדרגות המאולתרות שבתחילתו אורכו כ-4 ק"מ והוא מגיע לבריכה ומפל נוסף.

קטריני וחופי קטריני

העיר קטריני גדושה בבתי קפה מסעדות וטברנות מזמינה לעצירה ובילוי של מספר שעות. בקטריני יש גנים עירוניים יפים, זהו מקום נהדר לאתנחתא למי שנמצא בדרכים גם עבור משפחות עם ילדים. החופים המומלצים של איזור קטריני כוללים את: קורינוס, קטריני, ליתורו, פלאקה, לפטוקאריה, סקוטינה, פנטלימונס  ופלטמונס.

דיון והמוזיאון הארכיאולוגי של דיון

דיון, הוא אתר ארכיאולוגי שמשלב טבע מקסים ונוף יפיפה. באתר מקדשים, תיאטראות רומיים והלניסטים עתיקים, מרחצאות עם עיטורי מוזאיקה, בתים רומאיים ווילות מהתקופה הרומאית, בזיליקות מהתקופה הנוצרית המוקדמת ואודיאון. אל תחמיצו את אתר המקדש לאלה אייזיס שנשאר כזכר לתפארת יוון העתיקה. השרידים והפסלים, שנבנו באזור ביצתי, משאירים רושם רב בזכות הצמחיה הסבוכה הטבולה בתוך מים. במוזיאון דיון תמצאו אוצר עתיק ומדהים של פסלים, תבליטים, כתבי קבורה, אלמנטים ארכיטקטוניים וממצאים ארכיאולוגיים נוספים מהאת ר המוקדש לאל היווני זאוס. וגן תוכלו להקשיב לצלילים הנדירים של ההידראולוס, עוגב מאוד נדיר שבו משתמשים במים כדי לשמור על לחץ האוויר להפקת צלילים.

לדיון ולמוזיאון הכי נוח להגיע ברכב שכור או בטיול מאורגן עם מדריך דובר עברית.

קבאלה

קאבלה עיר נמל כשעה וחצי מסלוניקי, מקאבלה ניתן לצאת לאי תאסוס.קוואלה שימשה בעבר כמרכז ייצור טבק בעיר ניתן למצוא מבנים עזובים לצד מבנים ששופצו. בתקופה ששימשה כעיר לייצור טבק קאוולה היתה עיר עשירה וניתן לראות את בפעלים ומבנים שחודשו.העיר יושבת למרגלות ההר סימבולו ומהעיר העתיקה משתרע נוף מרהיב של המפרץ. לעיר העתיקה של קאבלה קוראים panagia ומומלץ לטייל בה ולעלות עד למבצר שנמצא בראשה. בדרך אל תפספסו את המגדלור הישן שצופה לים. סיור סביב העיר העתיקה יחשוף בפנינו מספר אתרים ביניהם, הטירה, האקרופוליס, והמגדלור הישן , כיכר מוחמד עלי והכנסייה של Panayia, שנבנתה על חורבות ישנות יותר לאחר התקופה הביזנטית. סיור סביב רחוב עלי מוחמד יוביל אתכם לרובע העתיק ביותר של העיר וההזדמנות לבקר במסגד חוסיין ביי. בחלק המודרני של העיר קוולה Kavala , מקור הגאווה של העיר הוא העבר המשתקף בארמונות הניאו-קלסיים. בקוואלה תוכלו למצוא גם חופים מרהיבים, מראות נוף נפלאים ומטבח יווני טעים שלעולם לא מאכזב.

לקבלה ניתן להגיע בתחבורה ציבורית ברכב שכור או בטיול מאורגן עם מדריך דובר עברית.

ווריה וורגינה

בווריה חיים כ – 70 אלף תושבים והיא עיר נקיה ומטופחת שנעים מאוד לבקר בה. שם העיר ניתן לה על שם אחד מבניו של אלכסנדר מוקדון. לווריה היסטוריה יהודית שמתחילה עם גירוש ספרד, מגורשים יהודים רבים הגיעו ליוון, רוב מכריע של היהודים השתקעו בסלוניקי ומיעוט מהיהודים בחרו בווריה. בתקופה העותמנית, היהודים בוריה זכו לעדנה ופרחו כלכלית ותרבותית. על קירות בתים בווריה ניתן לראות כתובות עבריות ואלמנטים אוריינטליים. ווריה של היא עיר תוססת, מתחדשת ומאידך שומרת על המורשת של העיר. מתוך מודעות והערכה לעברה המפואר שופצו ושוחזרו מבנים עתיקים כנסיות ומסגדים.

לווריה ניתן להגיע בתחבורה ציבורית ברכב שכור או בטיול מאורגן עם מדריך דובר עברית.

מוזיאון הקברים המקדוניים בורגינה

מוזיאון המלכים המקדוניים בוורגינה, הוא אחד המוזיאונים המרתקים והמעניינים ביותר. האתר הארכיאולוגי נושא גם את השם  איגאי. זו הייתה עיר שהוקמה ע"י כפריים שחיו באיזור זה של יוון, במחוז מקדוניה, דרומית מערבית לעיר סלוניקי. שושלת של מלכי מקדוניה התגוררה בישוב זה. בשנת 1977, חפר מנוס אנדרוניקוס באתר וגילה את הקברים ועוד פרטים חשובים מחיי המלכים המקדוניים כמו תכשיטים מסוגים שונים, ובכך השיב לאיגאי את שמה המהולל מן העבר. התגלית המרעישה של אנדרוניקוס שכתבה מחדש את ההיסטוריה המקדונית.. הקברים באתר הינם קברים אמיתיים של כמה ממלכי מקדוניה הקדומים. בנוסף, מוצגים באופן מרהיב אוצרות מזהב וכסף של המלכים מקדוניים.

חצי האי חלקידיקי

חצי האי חלקידיקי ממוקם בצפון מזרח יוון, שילוב של טבע, ים, חופים לבנים, יערות אורן, כפרי דייגים,  מנזרים והמון יופי. אזור זה מתאים מאוד לטיולי טבע, לנופש משפחתי, ואפשר להגיע אליו לחופשה שמשלבת טיולים ונופש, או לנפוש בו בסופו של טיול בצפון יוון.

חצי האי מורכב מ-3 אצבעות הנשלחות אל תוך הים, לכל אחת מהאצבעות אופי וייחודיות משלה:

האצבע הראשונה – קסנדרה, שבה  וילות, בתי מלון וריזורטים  ואליה מגיעים רוב התיירים, לה חופים יפים, ים כחול כהה ואזורי תיירות מגוונים. זהו אזור המתהדר במסעדות ברים וחיי לילה תוססים.
האצבע השנייה –  סיטוניה, האצבע המרכזית של חלקידיקי שמציעה נופף טבעי מגוון, יערות סבוכים וצמחיה עשירה. האזור מתאים יותר למי שמחפש חופים שקטים ומרחק מההמולה ובארים הרועשים.
האצבע השלישית – אתוס, זהו אזור פחות מתוייר שבו מנזרים וכנסיות אורתודוקסיות רבים. גם באתוס יש טבע מרשים פסטורלי ושקט.

לשלושת האצבעות ניתן להגיע בתחבורה ציבורית, ברכב שכור או בטיול מאורגן עם מדריך דובר עברית.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
עוד בנושא
סיור קולינרי בסלוניקי
ההיסטוריה היהודית באתונה

  אתונה בסימן יהודי – עבר והווה, בהדרכת ד"ר אורנה אלמוג אתונה בירת יוון, הינה מטרופוליס צבעוני ושוקק חיים, פסיפס של עבר והווה. יהודים התגוררו באתונה החל מהתקופה העתיקה והסיור

קרא עוד >>
טרק אולימפוס

טרקים על האולימפוס, חוויה ייחודית המשלבת נופי טבע נדירים עם מורשת תרבותית עשירה ומיסטיקה עתיקה. הר האולימפוס, מקום משכנם המיתולוגי של האלים היוונים העתיקים, ניצב בגאווה כהר הגבוה ביותר ביוון,

קרא עוד >>
חופשה בסלוניקי עם ילדים

סלוניקי היא עיר נהדרת  לחופשה משפחתית, מצד אחד אפשר לצאת ממנה לטיולי כוכב ליעדים רבים בצפון יוון, ומצד שני אפשר להנות בעיר מאטרקציות רבות לכל המשפחה. החופים היפים בקרבת העיר

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: