חיפוש

יום ראשון בסלוניקי

סלוניקי מציעה מגוון פעילויות ביום ראשון, גם כאשר החנויות ואזורי המסחר סגורים.

הנה כמה עצות כדי להפיק את המרב מהיום 

אתרים היסטוריים

 המגדל הלבן –  ציון דרך אייקוני זה מציע תצפית נוף פנורמי של העיר והמפרץ התרמי, המוזיאון בפנים מספק תובנות על ההיסטוריה של העיר.

רוטונדה – וקשת גלריוס – בקרו באנדרטאות הרומיות המרשימות הללו, שהן אתרים מרכזיים בנרטיב ההיסטורי של סלוניקי.

בית הכנסת מונוסטיר –  בית הכנסת שנבנה ב-1927, מעיד על הנוכחות היהודית המסיבית ששגשגה בעבר בסלוניקי. העיר הייתה כור היתוך של תרבויות ודתות מגוונות, עם בית אוכלוסייה יהודית משמעותית.

כנסיית אגיוס דימיטריוס – אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, זוהי הכנסייה הגדולה ביותר ביוון, המוקדשת לקדוש הפטרון של העיר.

טיילת ניקיס לאורך החוף

Nea Paralia – לכו לאורך הטיילת המעוצבת להפליא, המשתרעת מהנמל ההיסטורי ועד לאולם הקונצרטים. זהו מקום פופולרי עבור מקומיים ותיירים, במיוחד בימי ראשון.

לאורך הטיילת פזורים בתי קפה ומסעדות, תיהנו מקפה טוב או כוס משקה והתבוננות בעוברים ושבים. האווירה הרגועה מול הים מושלמת ליום ראשון נינוח.

האוטובוס האדום

תחנת היציאה ממוקמת ליד המגדל הלבן, המחיר 10 יורו, תדירות הקו כל 30 דקות לערך, יש אוזניות ובתפריט קיים הסבר בעברית. לאוטובוס 8 תחנות בנקודות עניין, אפשר לרדת לטייל ולעלות שוב לאוטובוס הבא שיגיע.

מוזיאונים

המוזיאונים בעיר פתוחים ביום ראשון

המוזיאון הארכיאולוגי של סלוניקי – מציג את ההיסטוריה העשירה של מקדוניה, ובין השאר מציג חפצים המתוארכים מתקופות הפרהיסטוריות.

מוזיאון לתרבות ביזנטית –  גלו את המורשת הביזנטית של העיר באמצעות אוסף אצור היטב של אמנות, אייקונים ושרידים היסטוריים חשובים.

המוזיאון היהודי של סלוניקי – לחוות את ההיסטוריה של הקהילה היהודית בסלוניקי, שהייתה קהילה חשובה מאוד ומשפיעה בעיר.

אנו פולי (העיר העליונה)

הסתובבו ברחובות הצרים של אנו פולי, שם תוכלו להתפעל מבתים מקדונים מסורתיים ומבניינים מהתקופה העות'מאנית להנות מקפה טוב או מטברנה אותנטית.

תצפית ממבצר אפטאפירג'יו – בקרו במבצר הזה שמשקיף על נופים מדהימים של העיר.

טברנות מסעדות ובתי קפה

ביום ראשון רבע לדדיקהLadadika  מלא במקומיים ותיירים שבאים לבלות בסוף השבוע. ברבע יש טברנות, מסעדות ובתי קפה הפתוחים במהלך כל השבוע. תיהנו מארוחה נינוחה או ממשקה ברובע ההיסטורי התוסס הזה.

הופעות ואירועי תרבות

בדקו אם יש אירועי מוזיקה חיה, הצגות תיאטרון או תערוכות תרבות שמתקיימות ביום ראשון. אולם הקונצרטים של סלוניקי מארח לעתים קרובות אירועים בסופי שבוע.

לכו לחוף הים

חופים סמוכים – אם מזג האוויר נעים, שווה לשקול נסיעה קצרה לחופים סמוכים כגון Peraia או Agia Triada. אלה נמצאים במרחק הפלגה קצרה, נסיעה במונית או באוטובוס.

הפלגה בספינת פיראטים

על הטיילת ליד המגדל הלבן אפשר לקחת הפלגה של כחצי שעה על ספינת פיראטים שיוצאת בקיץ כל שעה החל משמונה בבוקר ועד 1 בלילה. העלייה לספינה היא חינם ללא עלות וכל שתצטרכו עבור החוויה הוא להזמין משקה או חטיף כלשהו על הסיפון. מומלץ לקחת את ההפלגה בשעות הערב ולצפות מהספינה בשקיעה המרהיבה של העיר.

להכיר את יוון האותנטית בגובה העיניים

גלו את היופי של יוון עם טיולים וחוויות מבית אותנטיקה יוון! מערים עתיקות עם סיפורים היסטוריים מיוחדים ועד חופים מדהימים, ליהנות מהמיטב של יוון עם הטיולים והחוויות הייחודיים שלנו. אתנו תגלו את יוון האמיתית – מקום של היסטוריה, אמנות, טבע, קולינריה משובחת ואנשים עם לב גדול. הצטרפו אלינו למסע בלתי נשכח!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
עוד בנושא
טברנה יוונית
חלקידיקי יוון – גן עדן ידידותי למשפחות

חופים ידידותיים למשפחות חופשה קסומה למשפחות, יוון חלקידיקי עם ילדים, השילוב הכובש של חופים בתוליים, כפרים ציוריים, היסטוריה עשירה ושפע של פעילויות ידידותיות לילדים, חלקידיקי מהווה יעד אידיאלי לחופשה משפחתית

קרא עוד >>
סיור להכרת העיר אתונה באנגלית

אתונה – סיור הסטורי – עבר והווה נקודת מפגש – רח פאניפיסטמיו  37, מול הספריה והאוניברסיטה ליד חנות הספרים. תחנת מטרו – פאניפיסמיו (אפשרי גם להגיע מתחמת סינגמה). משך הסיור

קרא עוד >>
לגלות את ריביירת האולימפוס הקסומה
לגלות את ריביירת האולימפוס הקסומה

רביירת האולימפוס הקסומה ריביירת האולימפוס, השוכנת לאורך קו החוף התכול של יוון, היא יעד שובה לב המשלב מכמני טבע, היסטוריה עשירה ותרבות תוססת. אזור ציורי זה, המשתרע ממרגלות הר האולימפוס

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: