חיפוש

סלוניקי בסיס נפלא לטיולי כוכב

בסיס האידיאלי לטיול כוכב בצפון יוון

סלוניקי טיול כוכב. העיר שוכנת בלב האזור המקדוני של צפון יוון ומציעה למטיילים שילוב ייחודי של היסטוריה, תרבות, חיי לילה תוססים ונגישות שהופכים אותה לבסיס אידיאלי לטיולים יומיים ולנקודות עניין שונות בצפון יוון. כעיר השנייה בגודלה ביוון, סלוניקי משמשת לא רק כמרכז כלכלי, תרבותי והיסטורי אלא גם כנקודת מוצא אסטרטגית לטיולים בשלל יעדים ואתרים הפזורים בחלקה הצפוני של המדינה. מיקומה הגיאוגרפי של סלוניקי הוא אחד מיתרונותיה המשמעותיים ביותר. המיקום על החוף האגאי, מהווה שער אל הבלקן וקרוב יחסית לערים מרכזיות אחרות באזור, כולל סופיה, סקופיה וטירנה. התשתית המפותחת של העיר, לרבות נמל התעופה הבינלאומי של מקדוניה עם מספר רב של טיסות בינלאומיות, רשת כבישים נרחבת וקישורי רכבת, הופכת אותה לנוחה במיוחד עבור מטיילים המעוניינים לתור את האזורים שמסביב.

מסלוניקי ניתן לצאת אל שפע של יעדים, ביניהם :

הר האולימפוס, קצת יותר משעה נסיעה תיקח אתכם לביתם האגדי של האלים היווניים. מסלולי הליכה נעים בין טיולים קלים לטיפוסים מאתגרים, המציעים נופים עוצרי נשימה ומגוון ביולוגי עשיר.

חצי האי חליקידיקי,ידוע בשל שלושת חצאי האיים המדהימים שלו – קסנדרה, סיטוניה ואתוס – חלקידיקי מתגאה בחופים מדהימים, במים צלולים וכפרים ציוריים. בעוד שאתוס היא קהילה נזירית עם גישה מוגבלת, קסנדרה וסיטוניה מסבירות פנים  לתיירים המחפשים שמש, ים, חול ושלל אזורי בילוי.

פלה וורגינה, היסטוריה מרהיבה, ניתן ללמוד את הממלכות המקדוניות העתיקות על ידי ביקור במקומות היסטוריים אלה. פלה, מקום הולדתו של אלכסנדר מוקדון, וורגינה, הידועה בקברי המלוכה ובמוזיאון המרשים המציג את אוצרות המלך פיליפ השני, מציעות הצצה להיסטוריה העתיקה.

מטאורה המנזרים התלויים, מטאורה מפורסמת במנזרים הניצבים על גבי עמודי סלע ענקיים. זהו אתר מורשת עולמית של אונסק"ו המשלב יופי טבעי והיסטוריה רוחנית.

מפלי אדסה, המפלים הגדולים ביוון ובבלקן כולו. מערכת של 11 מפלים. במקום שביל הליכה מיוחד שעובר מאחורי המפל הגדול. מהאתר נשקף נוף פנורמי מרהיב על כל הסביבה.

מעיינות פוזאר, במרחק של כשעה וחצי נסיעה מסלוניקי אתר מרחצאות תרמיים מינרליים מן המפורסמים והפופולריים ביוון.

העיר ווריה , בווריה חיים כ – 70 אלף תושבים והיא עיר נקיה ומטופחת שנעים מאוד לבקר בה במרכזה יש בתי קפה, מסעדות, וחנויות לרוב.

העיר קסטוריה אגם אורסטידה ומערת הדרקון , אחד המאפיינים המובהקים של קסטוריה הוא אגם אורסטיאדה המפאר את העיר בנוכחותה השלווה. האגם מוקף בנופים שופעים, ויוצרים סביבה ציורית המושלמת לטיולים נינוחים ושייט בסירה. טיילת החוף מציעה נופים עוצרי נשימה של האגם.

תענוגות קולינריים וחיי לילה

החזרה אל סלוניקי לאחר יום טיול באזור, מציעה את ההזדמנות המושלמת לחוות את הסצנה הקולינרית הנודעת של העיר. סלוניקי מפורסמת במסעדות המגוונות שלה, החל מאוכל רחוב משובח,  טברנות מסורתיות המגישות מנות מקומיות  ועד למסעדות יוקרה המציעות מטבח חדשני. חיי הלילה העשירים של העיר עם ברים ומועדונים רבים, מספקים אווירה תוססת לאחר יום של טיול.

עושר תרבותי

מעבר להתאמתה כמרכז לטיולי כוכב, סלוניקי עצמה עשירה באטרקציות תרבותיות והיסטוריות. החומות הביזנטית של העיר, המגדל הלבן והרוטונדה הם ציוני דרך משמעותיים, בעוד שהמוזיאון הארכיאולוגי של סלוניקי והמוזיאון לתרבות ביזנטית מציעים תערוכות מעניינות המציגות את העבר העשיר של האזור. יתר על כן, האירועים והפסטיבלים של העיר כולל פסטיבל הסרטים הבינלאומי בסלוניקי ופסטיבלים שונים ומגוון אירועים  המציגים את הדינמיות התרבותית המודרנית של העיר.

לסיכום

הבחירה בסלוניקי כבסיס לטיול כוכב לא רק הגיונית לוגיסטית בשל מיקומה המרכזי אלא גם מעשירה את חווית הטיול. כל חזרה לעיר היא חוויה מבורכת, חזרה לאווירה האנרגטית של העיר התוססת והנעימה המציעה את הנוחות והתענוגות של החיים העירוניים לאחר יום טיול בסביבה העשירה בנופים מהממים והיסטוריה עתיקה של צפון יוון. בין אם זה הנופים, האתרים ההיסטוריים, האוכל או התרבות, סלוניקי כמרכז לטיול כוכב הוא בחירה מעולה .

להכיר את יוון האותנטית בגובה העיניים

גלו את היופי של יוון עם טיולים וחוויות מבית אותנטיקה יוון! מערים עתיקות עם סיפורים היסטוריים מיוחדים ועד חופים מדהימים, להנות מהמיטב של יוון עם הטיולים והחוויות הייחודיים שלנו. איתנו תגלו את יוון האמיתית – מקום של היסטוריה, אמנות, טבע, קולינרה משובחת ואנשים עם לב גדול. הצטרפו אלינו לטיול בלתי נשכח!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
עוד בנושא
סיור בעקבות יהדות סלוניקי

יהדות סלוניקי הייתה אחת מקהילות היהודיות הגדולות והמפוארות ביוון וברומאניה, היהודים בסלוניקי היו מגוונים מבחינה תרבותית ודתית, יהדות סלוניקי נבעה מתוך קהילות ספרדיות, סלובניות, יווניות, יוגוסלביות ועוד… במאה ה-19 ובראשית

קרא עוד >>
טיול למטאורה – המנזרים התלויים

המטאורה (בתרגום מיוונית: "אמצע השמיים"), היא ללא ספק אחד מאתרי התיירות המיוחדים והיפים בעולם. שישה מנזרים שנבנו על סלע ענק, בין שמיים וארץ, על רקע נוף עוצר נשימה. הביקור במקום

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: